בס"ד

על ניסיך ועל נפלאותיך שבכל דור ודור. שומה עלינו להתבונן ולהכיר בניסים ובנפלאות שעשה ה' לנו. אמנם חטפנו מכה איומה בשמחת תורה, אך כעת ניתן לראות שגם בתוך המכה הייתה שמירה אלוקית מיוחדת, ולכן עלינו להתבונן בטעויות של החמאס במלחמת משיב הרוח (חרבות ברזל)  כיצד בחסדי השם המשיב חכמים אחור,הביאו להצלה מאסון הרבה יותר גדול. והביאו אותנו לעלות קומה במהלך גאולתנו ותחייתנו.


א. חוסר הסבלנות שלו לחכות להתקפה המשולבת שתכנן יחד עם החיזבאלה ותאי הטרור של יהודה ושומרון ומזרח ירושלים, אפשרו לישראל לרכז את כל הכוחות כנגדם. ועם גודל הטרגדיה שעברנו, נחסכה מאיתנו טרגדיה הגדולה עשרות מונים. כי לא רק שחיזבאלה הינו ארגון הגדול פי כמה מהחמאס והיה יכול באותה שיטה לחדור לשטח ישראל עם אלפי מחבלים, אלא גם מצד יכולת ההגנה שלנו אם היתה תקיפה משולבת היינו צריכים לחלק את כל הכוחות המיוחדים לשתי חזיתות, ויותר, כך שהלחימה בכל חזית היתה נעשית הרבה יותר מסובכת וארוכה, והטרוריסטים היו מצליחים חלילה להגיע לאזורים הרבה יותר פנימיים בתוככי ישראל.


ב. לקיחת זקנים, זקנות וטף בשבי, הייתה נראית בהתחלה כהצלחה מצידם לפגוע בבטן הרכה של ישראל, לחוסר אונים ומורך בלבבנו. אבל ככל שעבר הזמן התברר שמהלך זה קלקל מאוד  דווקא לחמאס, כי בניגוד לעבר שהם הצליחו די בקלות להשיג תמיכה נרחבת ל"התנגדות" הלגיטימית שלהם לכיבוש וכו', הרי שתמונות החטופות והילדים חשפו לעולם את מידת רשעותם והקלו על ישראל לקבל תמיכה בינלאומית למשימה של ריסוק החמאס. 


ג. סרטי ההתעללות  בחטופים, אונס, רצח, שריפת ילדים והתעללות בגופות שהם מיהרו לפרסם ברשת, תוך מחשבה שלהם שבכך יביאו לבהלה גדולה בישראל ואולי יעודדו עוד ג'יהאדיסטים רדומים להתעורר ולהצטרף למלחמה, אולם להפתעתם הם הביאו דווקא לתמיכה בישראל גם ממדינות שבדרך כלל מעדיפות להיות שוויצריות. יותר מזה ההתנהגות הנאצית הזו הביאה להסכמה ישראלית רחבה מקיר אל קיר בצורך להשמיד את החמאס, לכבוש את עזה ולישב מחדש את גוש קטיף, דבר שהיה נראה עד לשמיני עצרת חלומות באספמיה.


ד. עוד יותר אווילי היה מעשה לקיחת חטופים בני אזרחויות זרות, בדואים ועובדים תאילנדים. הפעולה הזו הביאה מדינות רבות שאזרחיהן נשבו לראות את החמאס כאויב שלהם, וממילא חיזקה את התמיכה של מדינות רבות בישראל ובזכותה למגר את החמאס. 


ה. רצח וחטיפת אנשים מקהילת "בצלם" ו"פעילי שלום" הרסה ברגע אחד את התדמית שנבנתה במשך שנים רבות, שמי שתומך בהם הוא חסין מפיגועים, גילתה את כוונתם האמיתית להרוג כל מי שהוא יהודי אפילו אם הוא מתכחש לכך והביאה לישור קו בלתי נתפס בישראל, אפילו פלגים שמאלנים רדיקלים לפתע פתאום החלו תומכים בהשמדת החמאס.


ו. השימוש הנרחב של החמאס במוסדות דת במערכת החינוך והבריאות ברצועת עזה, שנועדה להקשות על ישראל לפגוע בהם ולהשמיד אותם, בעצם מקלה למדי על כוחות צה"ל לאתר מפקדות חמאס, מנהרות ומעבדות, ולהשמיד אותם. בדומה לאקליפטוסים ברמת הגולן שניטעו על ידי הסורים בעצת אלי כהן הי"ד כדי להסתיר את בסיסי הצבא, אולם הם שסימנו לנו בברור את מחנות הצבא הסוריות. כך בעזה כל בית חולים, בית ספר ומסגד הם סימן לצה"ל לחפש מתחתם את החמאס.


ז. השימוש הנרחב שעושה החמאס באוכלוסיה האזרחית בעזה כמגן אנושי ובעיקר ההיטמעות שלהם בתוך האוכלוסיה, הביאה לחורבן גדול מאוד ברצועה, להרס בתים רבים ואפילו אבדות בנפש והפכה את הקערה על פיה . היא גרמה לחלקים מהאוכלוסיה העזתית לראות בהם אויבים. והיא סללה את הדרך ומדרבנת חלקים גדולים מאוכלוסיית עזה לחפש לה מקום אחר בו לגור על פני הכדור.


ח. הטעות הכי גדולה שלהם שהם בחרו להלחם בעמו של הקב"ה. כל הנלחם בישראל כנלחם בקב"ה. 

הם לא למדו מנירון קיסר רומא שבא להחריב את בית המקדש וחזר בו כי הבין שהוא בסך הכל משמש מקל חובלים שבאמצעותו ה' מעניש את ישראל אבל אחר כך ה' יעניש גם אותו. (גיטין נו) . מסופר בחז"ל שאונקלוס הגר העלה באוב לפני שהתגייר כמה דמויות כדי לשאול אותם האם כדאי לו להתגייר. אחת מהן היתה יש"ו הנוצרי. וכך מובא:  אֲזַל אַסְּקֵיהּ בִּנְגִידָא לְיֵשׁוּ הַנּוֹצְרִי, אֲמַר לֵיהּ: מַאן חֲשִׁיב בְּהָהוּא עָלְמָא? אֲמַר לֵיהּ: יִשְׂרָאֵל. מַהוּ לְאִדַּבּוֹקֵי בְּהוּ? אֲמַר לֵיהּ: טוֹבָתָם דְּרוֹשׁ, רָעָתָם לֹא תִּדְרוֹשׁ, כׇּל הַנּוֹגֵעַ בָּהֶן כְּאִילּוּ נוֹגֵעַ בְּבָבַת עֵינוֹ. אֲמַר לֵיהּ: דִּינֵיהּ דְּהָהוּא גַּבְרָא בְּמַאי? אֲמַר לֵיהּ: בְּצוֹאָה רוֹתַחַת.(גיטין נז)


ט: בשונה מכמה רשעים בהיסטוריה שנלחמו בישראל בזמן שה' כעס על ישראל והיו שליחים להביא עלינו חורבן, אמנם הם שילמו מחיר כבד על "שליחותם" אבל הייתה להם 'הצלחה' להחריב את ישראל, כאן אותם רשעים מנסים לפגוע בישראל בזמן שהגאולה הולכת ומתקדמת והשכינה חוזרת לציון. וכך מובא בתלמוד: א"ר יוחנן אוי לה לאומה שתמצא בשעה שהקב"ה עושה פדיון לבניו מי מטיל כסותו בין לביא ללביאה בשעה שנזקקין זה עם זה.(סנהדרין קו). למה מעשיהם דומים? להמן הרשע שראה שבני ישראל מפוזרים ומפורדים וחשב שישנה הזדמנות לפגוע ולכלות את ישראל אבל מאת השם היתה זאת דוקא כדי לחבר את ישראל ולהשיבם אל ה' יתברך. כך החמאס שחשב שיש לו הזדמנות פז לכלות אותנו, אמנם פגע בנו קשות אבל הביא לזרוז הגאולה והתשובה של ישראל, והוא החמאס את המחיר כבר עכשיו משלם.