מובא בפרשת תולדות:
וַיֶּעְתַּר יִצְחָק לַיהוָה לְנֹכַח אִשְׁתּוֹ כִּי עֲקָרָה הִוא וַיֵּעָתֶר לוֹ יְ-ה-וָ-ה וַתַּהַר רִבְקָה אִשְׁתּוֹ. כב וַיִּתְרֹצְצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ וַתֹּאמֶר אִם-כֵּן לָמָּה זֶּה אָנֹכִי וַתֵּלֶךְ לִדְרֹשׁ אֶת-יְ-ה-וָ-ה. כג וַיֹּאמֶר יְ-ה-וָ-ה לָהּ שְׁנֵי גֹיִים בְּבִטְנֵךְ וּשְׁנֵי לְאֻמִּים מִמֵּעַיִךְ יִפָּרֵדוּ וּלְאֹם מִלְאֹם יֶאֱמָץ וְרַב יַעֲבֹד צָעִיר.
מובא בחז״ל וברש״י:
ויתרוצצו - ע"כ המקרא הזה אומר דורשני שסתם מה היא רציצה זו וכתב אם כן למה זה אנכי, רבותינו דרשוהו ל' ריצה כשהיתה עוברת על פתחי תורה של שם ועבר יעקב רץ ומפרכס לצאת עוברת על פתחי ע"א עשו מפרכס לצאת, ד"א מתרוצצים זה עם זה ומריבים בנחלת שני עולמות.
על מה הם רבו? אם יעקב רוצה את עולם הבא ועשיו את עולם הזה? אין כאן שום ריב?.
פשוט ששניהם רוצים את שני העולמות. אז מה ההבדל ?
עשיו שמקומו הטבעי בעולם הזה, רוצה להשיג את עולם הבא בלי עבודה ותיקון, בלי לחבר את העולמות.
למשל בשביל עשיו אם רעות בנות כנען בעיני יצחק אביו, המסקנה יש להתחתן עם מישהי מבנות שם, אז עשיו נושא את מחלת בת ישמעאל בן אברהם על נשיו לו לאישה.
ומעשה אבות סימן לבנים. גם צאצעיו לא מתימרים לתקן העולם. הם אומרים או שתחיה חיי עולם הזה אי תתנזר ותתרחק מחיי אישות וכדו׳. או שהם טוענים שהמשיח כבר הגיע והוא ביסוריו פטר אותנו מלתקן העולם, כאילו העולם כבר מתוקן. גם הרוחניות שהם עסוקים בה איננה מחייבת וכובלת אלה מיסטיקה- רוחניות תלושה מהגיון ומעשיות.
לעומת זאת יעקב אבינו למרות שמקומו הטבעי בעולם הבא, הוא רוצה גם לרשת העולם הזה. רצונו זה מבטא את מטרת בריאתנו בעולם, את אמוננו בבורא.
האתגר שלנו גם לחיות חיים ארציים, לנהל מדינה עם צבא ושאר עניני עולם הזה, אבל בלי לוותר על הקדושה והערכים. בני יעקב מאמינים כי ניתן לנהל ממלכה על פי התורה.
מאמינים שאכילה ושתיה ויחסי אישות יכולים להיות דבר קדוש.
החלום של יעקב לחבר שמים וארץ החלום של עשיו לנתק ביניהם. בלשון המקובלים קליפת עשיו אומרת שאין השם משגיח בעולם, ואם אינו משגיח אז אפשר לחיות איך שמתחשק. אנו מסיימים את התפילה בעלינו לשבח ובו אומרים: לְתַקֵּן עוֹלָם בְּמַלְכוּת שַׁדַּי
בברכה בעז מלט