מובא במדרש ילקוט שמעוני משלי רמז תתקמד: "כל המועדים עתידין להיבטל, וימי הפורים אינן בטלים לעולם". וכן איתא בתלמוד הירושלמי:
רשב"ל אמר אף מגילת אסתר והלכות אינן עתידין ליבטל נאמר כאן קול גדול ולא יסף ונאמר להלן (אסתר ט) וזכרם לא יסוף מזרעם...(מגילה ז )
נשאלת השאלה מה כל כך מיוחד בפורים שהוא לא יתבטל לעתיד לבוא?
ישנן שתי מצוות בעניין עמלק:
א- מחיית עמלק בפועל.
ב- זכירת אשר עשה לנו עמלק.
אנו גם רואים בתורה, מצד אחד מצווה עלינו למחות את עמלק ומצד שני ה׳ אומר שהוא ימחה את עמלק.
על פי זה אפשר לומר שמצוות הזכירה מכוונת כנגד אותו החלק של עמלק שמעל לשמים, שמחייתו נתונה רק לידי ה׳ בעצמו.
וזו היתה טעותו של שאול המלך, כשהשאיר בחיים את אגג העמלקי, הוא חשב שבזה הוא מקיים רצון ה׳ ומשאיר לקב״ה לסיים המחייה, אבל היה צריך להורגו בעצמו, ולהשאיר לשמים רק את חלק עמלק שמעל לשמים.
מה ענינו של עמלק בעולם?
לשם מה ברא ה׳ עם, ועלינו הוא ציוה למחותו מן העולם?
מובא בספר שמות (יז ז):
וַיִּקְרָא שֵׁם הַמָּקוֹם, מַסָּה וּמְרִיבָה: עַל-רִיב בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְעַל נַסֹּתָם אֶת-יְ-ה-וָ-ה לֵאמֹר, הֲיֵשׁ יְ-ה-וָ-ה בְּקִרְבֵּנוּ, אִם-אָיִן. {פ}
הקשר המיוחד בין מרדכי לבין משה רבנו
כשאנו באים להשוות ביניהם,ראשית עולה לנו ששניהם הושיעו את ישראל,שניהם היו קרובים למלכות,שניהם היו אנשי אמת ללא פשרות,משה רבנו קשור לחודש אדר בו נולד וגם נפטר.