למה אנו מתפללים ומייחלים לבוא משיח צדקנו? הרי המשיח יהיה מלך. האם אנו רוצים לחזור לשלטון מלוכני? האין השיטה הדמוקרטית טובה יותר משלטון מלוכני? ולא רק במלכי אומות העולם שהרבו להרשיע אף מלכי ישראל כפי שמשתקף מספר מלכים היו בחלקם הגדול רשעים.
אפשר לסכם עד כאן ולומר שניסיון העבר מלמדנו שמתן כוח רב בידיו של אדם אחד הוא מסוכן מאוד. השיטה הדמוקרטית צמצמה במידה רבה את כוחו של המנהיג ומאפשרת לצבור להוריד מכיסא השלטון את מי שקלקל. גם לבקר את פעילותם של מנהלי המדינה באופן שוטף.
ישנה אומנות קדושה וישנה אמנות טמאה. לא כל אמנות אוטומטית נהיית חיובית. דוקא ההכרה בכוחה והשפעתה מחייבת גם פיקוח עליה לבל תזיק ותדרדר את הצבור. חופש הביטוי איננו ערך אמיתי מוחלט. והיום אנו רואים כוחות שליליים המנצלים את ״חופש הביטוי״ כדי לזהם אותנו במסרים שליליים.
"שאל טרונוסרופוס הרשע את ר' עקיבא:
איזה מעשים נאים של הקב"ה או של בשר ודם?!
אמר לו: של בשר ודם נאים.
אמר לו טרונוסרופוס: הרי השמיים והארץ יכול אדם לעשות כיוצא בהם?
אמר לו ר' עקיבא: לא תאמר לי בדברים שהם למעלה מן הבריות, שאין שולטין בהם, אלא בדברים שהם מצויים בבני אדם.
אמר לו: למה אתם נימולים?
אמר לו: אף אני הייתי יודע שאתה עתיד לומר לי כן, לכך הקדמתי ואמרתי לך: מעשי בשר ודם הם נאים משל הקדוש-ברוך-הוא.
הביא לו ר' עקיבא שיבולים וגלוסקאות, אמר לו: אלו מעשי הקדוש-ברוך-הוא ואלו מעשה בשר ודם- אין אלו נאים?
הביא לו אניצי פשתן וכלים מבית שאן, אמר לו: אלו מעשה הקדוש-ברוך-הוא ואלו מעשה בשר ודם- אין אלו נאים?
אמר לו טרנוסרופוס: הואיל והוא חפץ במילה, למה אין הוולד יוצא מהול מעי אמו? אמר לו ר' עקיבא: ולמה שררו יוצא עמו- לא תחתוך אמו שררו? (מדרש תנחומא)
שתי שאלות טובות שאל זה:
1. מאין החוצפה שלנו לקלקל את מעשיו של בורא העולם. למה אנו עושים מום לילדים שאך זה נולדו?
2. אם אכן הבורא חפץ במילה למה לא יצר את האדם כבר נימול?
המדע כמובן עוסק ביש, ומנוע מלצאת מחוץ לקופסה. בכל זאת עם התקדמות המדע ביחסו לחומר, גם נפתח המבט אל המעבר.
נסביר יותר. חוק שימור המסה/ חומר רצה לראות את עולם החומר כעולם סגור, מסתדר לבד.
אבל עם הזמן התגלו סדקים רבים בחוק זה. אין שימור מסה בעולם! והדגש שלי כאן בשני הכיוונים. מסה הופכת לאנרגייה ולהפך גם. המדע התקדם וניסח את החוק המתוקן חוק שימור האנרגייה-מסה. והוא גם נקרא החוק הראשון בטרמודינמיקה. וירא מנוחה כי טוב ואת הארץ כי נעמה.
אם הכל כל כך טוב אז למה עדיין לא טוב?
למה צריך לעסוק בשימור האנרגייה אם החוק מחייב אותה גם כך להישאר?
התשובה היא שהאנרגייה בורחת לנו.
אבל האם לא סיכמנו שהיא נשמרת?!