בס"ד פרשת וארא התשפ"ד
המצרים מקבלים (בחינם…) קורס אינטנסיבי בהכרת ריבונו של עולם, שם הקורס: 'עשרת המכות'.
אחרי הכישלון בהסברה של הקורס הקודם, הקורס שאותו הוביל יוסף הצדיק תוך ניסיון לעשות למצרים הסברה בצורה נעימה, התברר שהמצרים צריכים קורס הרבה יותר אגרסיבי בשביל להבין, מה לעשות? קשיי הבנה, אמנם בסיום הקורס המצרים הבינו שחייבים לשחרר את היהודים, אבל שלב ב' של הקורס עדיין מחכה להשלמתו בגאולה השלמה, זה בגלל שעדיין יש כל מיני 'מצרים' בעולם שלא הבינו עד הסוף…
הסיפור של השידוך של ההורים של משה רבנו המובא בפרשה הוא חריג "וַיִּקַּח עַמְרָם אֶת־יוֹכֶבֶד דֹּדָתוֹ לוֹ לְאִשָּׁה וַתֵּלֶד לוֹ אֶת־אַהֲרֹן וְאֶת־מֹשֶׁה וּשְׁנֵי חַיֵּי עַמְרָם שֶׁבַע וּשְׁלֹשִׁים וּמְאַת שָׁנָה׃"(שמות ו,כ) התורה מספרת לנו שעמרם נושא לאשה את דודתו, כידוע התורה אוסרת נישואי דודה. אמנם לפני מתן תורה עוד לא נאסר על ישראל, אבל עדין קשה כי איסורי התורה משקפים את הטבע הקדוש של ישראל, ממילא זה לא מתאים לנו נשואים כאלה, עלינו להבין מדוע עמרם מתחתן עם דודה שלו?
בס"ד לפרשת וארא התשפ"ב
כִּימֵי צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אַרְאֶנּוּ נִפְלָאוֹת (מיכה ז,טו)
מה כוונת מיכה הנביא לומר לנו, שנראה בגאולה שלנו ניסים כמו שהיו ביציאת מצרים? שאותם ניסים יחזרו בצורה כזו או אחרת?שיציאת מצרים תושלם בגאולתנו?
לפרשת וארא התשפ"א
בס"ד
עצירה כזו אולי פופולרית בסרטים אבל לא שכיחה בתורה. בספר בראשית היתה לנו פעם אחת כזו באמצע הדיאלוג בין יהודה ליוסף, כשיהודה עוד חשב שעומד מולו שליט עריץ. כמובן אצלנו באמצע הדיאלוג בין משה לקב"ה. אין עוד תופעה כזו בתורה.
ברור שאין העצירה באמצע הדיאלוג נועדה ליצור מתח לפרשה הבאה, שאם כן זו היתה תופעה שכיחה בתורה. למה כן נועדה הפסקה כזו?